✱ DIY ✱

Svårighets grad: ★★☆☆☆
Det är inte alls svårt men det kan vara lite knepigt. 
Tänkte visa hur man gör en tekopp mer personlig. Det är perfekt julklapp och väldigt personligt. 
Du behöver: porslins pennor (går att köpa på panduro.) jag använder PotteryPainter. En vanlig tekopp i den storlek du vill. En vanlig penna. Och det är allt
Beskrivning: börja med att tvätta av koppen du har valt. Det är för att när den är ny så är den oftast lite oljig. 
Sedan ritar du svagt med en vanlig penna, så att du ser hur du vill ha det. 
Efter kan du bara fylla i med porslin pennorna i de färger du vill ha. Det kan vara lite knepigt i början och det är lite svårt att inte smeta ut allt. 
Sätt sedan ugnen på 230 grader och sätt in koppen i 20min. 
Jag stängde av ugnen efter 20min och lätt koppen stå kvar i 30 min för om man tar ut den för snabbt kan koppen spricka. 
OBS: det är olika beskrivningar för olika porslins pennor så läs instruktionerna noga innan du börjar.

Bilder: 









Jag är jätte nöjd med min. Jag ritade en cykel på ena sidan och sedan skrev jag creativi•tea, sedan gjorde jag bara en tepåse som hänger på sidan. 
Hoppas ni tyckte om detta

//Fia ✱
Sofia, vinter | |
Upp