Strike a Pose

Jag brukar ha photoshoots på mig själv då och då. Då tar jag mitt kamera stativ, min kamera och en hår borste med mig. det är smart att ta med sig en spegel eller mobil så att man kan kolla på hur man ser ut i spegeln. Jag lägger fram 1-3 olika outfits. oftast nya kläder en outfit som man verkligen gillar. Sen så sminkar jag mig, inte för mycket, inte för lite. men kameran ser inte samma sak som ögat så om man ska ha en photoshoot och om man vill använda smink så kan man ta lite mera smink en vad man vanligen använder. det kommer att se normalt ut på kameran i alla fall. ett tips är att inte ta för mycket smink. 
Sen så ställer jag up kameran där jag vill, fokuserar och ställer in en inställning med timer. Min kamera kan inte ta flera bilder efter varandra med timer, den inställningen är nödvänding kan jag säga. Det är ganska jobbigt att springa fram och till baka hela tiden och kommer ihåg vad man hade för pose och så. 
Jag är inte alls fotogenisk. jag ser ut som en mupp på 75% av alla bilder som tas på mig. seriöst. Jag tycker också att det är svårt att komma på olika poser. jag ser mäst stel och dan ut. Men det här med poser är så svårt för mig. Därför så har jag tagit tiden att vara liten nördig och sökt upp dom bästa poserna man kan göra. Det är svårt när man bara är en person som ska vara med på bilden och ta bilen, att få rätt vinklar. Det är inte bara att böja på knäna och leta efter en bra vinkel medans man är framför kameralinsen. Man måste höja och sänka stativet ständigt och försöka gissa fina vinklar. så kompliserat och jobbigt. Jag blit också bara ännu stelare när det är någon bakom kameran som tar bilder på mig.. det bara går inte. I alla fall, tillbaka till poser. 
Det finns så många som är så fina men ändå inte funkar att göra själv.. så är det bara, darför måsta man försöka att hitta vissa poser som drar fram sina bra sidor. 
En bild som jag velat ta länge men bara inte pallat är denna 
Jag tycker att den är jätte sör med en sommar klänning på och bara fötter, kanske en blommkrans i håret. Med sol-brun hud inte för mycket smink. 
Det man väljer att ha på sig spelar en ganska stor roll i hur man poserar. 
 
Jag tycker inte heller om att ta bilder som ser så "photoshoot"iga ut. jag vill att mina bilder ska se ganska vanliga ut. dem ska se ut som om någon bara plockat up en kamera helt ramdom och börjat fottat. det är också svårt att göra med ett stativ. 
 
Okej nu äntligen efter en lång text så kommer tips om hur man poserar bra
-använd din tunga
nej nej du behöver inte sticka ut tungan och så, mer pressa up den i gomen medans du ler så ger det en fin effekt
-luta huvent 
lite iallafall, det hindrar vissa skuggor som gör att ansikten ser lite tråkigare ut.
-korsa benen
-inte samma pose
om du och dina kompisar tar bilder tillsammans så stå inte i samma pose
-le 
men le inte för mycket
-avslappnad
det är bästa tipset, är du stel på ett fotto kan det försöra allt
 
jag har planerat in en photoshoot för imorgon, så det är typ var jag ska göra. 
-sminka
-fixa kameran
-lägga fram outfits
-hitta på poser
-hitta bra men olika stället att ta bilder på
 
 
Här är några linker med bra tips om hur man ska posera
 
 
http://stylecaster.com/how-to-pose-for-pictures/
 
jag hoppas att ni tycket att detaa inlägg var användbart
puss o kram!
Nicki
allmänt | |
Upp